Voor website eigenaren komt dit behoorlijk vaak voor. Uit een onderzoek blijkt dat veel cryptocurrency nieuwssites ‘nieuws’ plaatsen tegen betaling. Prima, als het netjes wordt vermeld als een advertorial. Echter is dit vaak niet het geval.
Veel websites krijgen het verzoek om een project te promoten, echter gaat het hierbij niet om een artikel waarin duidelijk is aangegeven dat het gaat om een reclame. Ze willen graag dat je een artikel schrijft zonder enige vorm van herkenning op een reclame of advertorial post. Zo lijkt het alsof de schrijver van de website behoorlijk enthousiast is over de altcoin, ICO of crypto oplossing.
Journalist Corin Faife heeft dit uitgezocht, uit zijn onderzoek onder 22 bedrijven zijn er 12 websites bereid om de aangeleverde content te plaatsen en te doen alsof het is geschreven namens de website zelf. Hierbij was er geen enkele vorm van herkenning aanwezig.
In onderstaande lijst is duidelijk te zien dat het gaat om verschillende websites, waarvan ook een aantal grote websites. Daarom is eigen onderzoek enorm belangrijk, ook op nieuws van ‘grote websites’
Het hele artikel is te lezen op de website breakermag.com