Meta verruimt zijn beleid rondom advertenties voor cryptovaluta. Meta, de nieuwe naam voor alle merken van Facebook heeft laten weten dat het weer crypto advertenties zal gaan toelaten op de site. Positief nieuws voor de gehele crypto markt, zo laten diverse analisten weten.
Meta laat in een statement weten waarom er geen verbod meer van toepassing is. Wel zijn er meer regels. Reclames voor binaire opties en voor de introductie van nieuwe cryptomunten, zogeheten ico’s, zijn nog steeds niet toegestaan. Volgens Meta is de industrie rondom cryptovaluta inmiddels volwassen geworden.
Vanaf donderdag mogen bedrijven zulke advertenties plaatsen als ze een bepaalde licentie hebben. Vanaf donderdag zijn er 27 soorten licenties toegestaan. Voor bijvoorbeeld de Nederlandse bedrijven is er een goedkeuring nodig van De Nederlandsche Bank.
Crypto advertentie verbod
Het eerste verbod verscheen op 30 januari 2018. Vooral om investeerders te beschermen tegen fraude en overige misleidingen. Inmiddels is crypto meer mainstrain en is er veel geld te verdienen. Daarnaast richt Facebook zich meer op Metaverse en nieuwe ontwikkelingen.